On the go and need some assistance? Call our Helpline:
MEDIA RELEASES
RAPID RAIL MOHON MAAF DI ATAS GANGGUAN PERKHIDMATAN
DI LRT LALUAN KELANA JAYA
Thursday, 30 Mei 2019
Kuala Lumpur
KUALA LUMPUR, 30 Mei – Rapid Rail Sdn Bhd selaku pengendali perkhidmatan LRTLaluan Kelana Jaya ingin memohon maaf di atas kesulitan yang dihadapi oleh pengguna pada 12.09 tengah hari semalam (29 Mei 2019).
1


Gangguan perkhidmatan tersebut adalah berpunca daripada kabel pengasingan kuasa daya penarik (“traction power”) yang telah terbakar. Kabel ini terletak di antara stesen KLCC dan stesen Kampung Baru.

Oleh kerana kerosakan pada kabel ini, sumber kuasa di semua platform stesen bawah tanah yang menghala ke Putra Heights perlu di tutup untuk kerja-kerja pembaikan.

Sementara kerja-kerja pembaikan di jalankan oleh juruteknik Rapid Rail, pihak pusat kawalan operasi LRT Laluan Kelana Jaya telah mengaktifkan pelan “Alternate Service” di mana semua tren dari Putra Heights berpatah balik di Masjid Jamek, dansemua tren dari Gombak berpatah balik di Ampang Park.

Perkhidmatan tren “shuttle” di antara Ampang Park dan Masjid Jamek di sediakan untuk membawa para penumpang daripada arah Gombak dan juga Putra Heights.

Gangguan teknikal tersebut berjaya diselesaikan dan perkhidmatan kembali normal pada jam 12.57 tengah hari. Para penumpang yang terjejas telah ditawarkan kupon bayaran balik yang diboleh dituntut di semua kaunter LRT Laluan Kelana Jaya.

3
Change Location
From
    To
      Save Route
      You can only save routes if you are a member. Sign up now to be able to save up to 10 routes! You can also receive updates and news from MyRapid.
      Save Route
      The route has been saved successfully.
      Route has been Saved
      You have saved this route previously. Please try saving another route.
      You have saved more than 10 Routes.
      Opps! You have saved more than the set 10 routes. Please delete one or more route(s) and try again. Thank you.
      Ooops!
      Generic Popup